Válec XH1250320 - průměr 125mm, zdvih 320mm, pístnice M27x2, přípoj G1/2" (KART008161)
Jednočinný válec:
V jednočinném válci je vzduch přiváděn k pístu jen z jedné strany, takže síla vyvinutá tlakem vzduchu působí na plochu pístu pouze v jednom směru. Po přerušení přívodu stlačeného vzduchu do válce je pístnice vrácena do výchozí polohy silou pružiny. Jednočinné válce se používají pro zdvihy do 50 mm.
Dvoučinný válec:
Ve dvoučinném válci je vzduch přiváděn k pístu z obou stran, takže oba pohyby, vpřed i vzad, jsou realizovány pomocí stlačeného vzduchu. Díky tomu mohou dosahovat větších zdvihů (až 2 m) než jednočinné válce. K ovládání dvojčinných válců se používají zejména 5/2 a 5/3 ventily.
Válec s magnetem:
Pokud potřebujete sledovat polohu pístu, zvolte válec s magnetem. Na válec se instaluje snímač polohy, který přes stěnu válce detekuje pole magnetu integrovaného v pístu.
Tlumení:
Při návrhu pneumatického mechanismu je třeba dbát na to, aby byl pohyb válce co nejpomalejší (a zároveň byl dodržen časový rámec dané úlohy). Pomalejší pohyb znamená slabší náraz na konci zdvihu a tedy snížení možnosti poruchy. Nárazy se mírní použitím tlumících podložek, polštářků nebo tlumičů. Tím výrazně prodloužíme životnost celého mechanismu.
Nastavitelné tlumení:
Nastavitelné tlumení umožňuje měkké zastavení v krajních polohách. Krátce před touto polohou se zasune tlumící válec pístní tyče do dutiny v čelní stěně válce. Vzduch, který se v této válcové dutině stlačuje, zpomalí pohyb pístu. Aby se píst mohl posunout až do krajní polohy, je dutina odvzdušněna malým otvorem. Při pohybu opačným směrem prochází vzduch volně zpětným škrticím ventilem a působí tlakem na opačnou stranu pístu
Válce s vedením:
Pístnice je namáhána hlavně tlakem ve směru své osy (axiální tlak). Když na ni působí také zatížení radiální (kolmo ose), doplníme válec o vnější vedení, které toto zatížení zachytí. Bez takové dodatečné „vodící" konstrukce se může válec předčasně opotřebit nebo vzniknou netěsnosti.
Zdvih pístu pneumatického válce:
Válce jsou objednávány se zdvihem uváděným v milimetrech. Zdvih u jednočinných válců je omezen velikostí pružiny. Pokud nenajdeme v nabídce válec se zdvihem, který pro svou úlohu potřebujeme, vybereme si válec s dorazem pro nastavení vhodného zdvihu.
Způsob upevnění pneumatického válce:
Upevnění válce do zařízení závisí na funkci, kterou bude válec v zařízení vykonávat. Válec být například: přírubami, bočními úchyty, nožkami, závitem na konci pístní tyče, vidlicovými, kyvnými nebo kloubovými závěsy atd.
Válce bez pístnice:
Zejména do pneumatických soustav, kde by vysouvající se pístní tyč překážela, zvolíme válec bez pístní tyče. Je velmi úsporný na místo a obvykle má píst spojený s můstkem vně válce pevnými spojkami, které se pohybují v podélné drážce v plášti válce. Bezpístnicové válce se vyrábějí s délkou zdvihu do 5,7 m.
- kóty jsou uvedeny v mm
V jednočinném válci je vzduch přiváděn k pístu jen z jedné strany, takže síla vyvinutá tlakem vzduchu působí na plochu pístu pouze v jednom směru. Po přerušení přívodu stlačeného vzduchu do válce je pístnice vrácena do výchozí polohy silou pružiny. Jednočinné válce se používají pro zdvihy do 50 mm.
Dvoučinný válec:
Ve dvoučinném válci je vzduch přiváděn k pístu z obou stran, takže oba pohyby, vpřed i vzad, jsou realizovány pomocí stlačeného vzduchu. Díky tomu mohou dosahovat větších zdvihů (až 2 m) než jednočinné válce. K ovládání dvojčinných válců se používají zejména 5/2 a 5/3 ventily.
Válec s magnetem:
Pokud potřebujete sledovat polohu pístu, zvolte válec s magnetem. Na válec se instaluje snímač polohy, který přes stěnu válce detekuje pole magnetu integrovaného v pístu.
Tlumení:
Při návrhu pneumatického mechanismu je třeba dbát na to, aby byl pohyb válce co nejpomalejší (a zároveň byl dodržen časový rámec dané úlohy). Pomalejší pohyb znamená slabší náraz na konci zdvihu a tedy snížení možnosti poruchy. Nárazy se mírní použitím tlumících podložek, polštářků nebo tlumičů. Tím výrazně prodloužíme životnost celého mechanismu.
Nastavitelné tlumení:
Nastavitelné tlumení umožňuje měkké zastavení v krajních polohách. Krátce před touto polohou se zasune tlumící válec pístní tyče do dutiny v čelní stěně válce. Vzduch, který se v této válcové dutině stlačuje, zpomalí pohyb pístu. Aby se píst mohl posunout až do krajní polohy, je dutina odvzdušněna malým otvorem. Při pohybu opačným směrem prochází vzduch volně zpětným škrticím ventilem a působí tlakem na opačnou stranu pístu
Válce s vedením:
Pístnice je namáhána hlavně tlakem ve směru své osy (axiální tlak). Když na ni působí také zatížení radiální (kolmo ose), doplníme válec o vnější vedení, které toto zatížení zachytí. Bez takové dodatečné „vodící" konstrukce se může válec předčasně opotřebit nebo vzniknou netěsnosti.
Zdvih pístu pneumatického válce:
Válce jsou objednávány se zdvihem uváděným v milimetrech. Zdvih u jednočinných válců je omezen velikostí pružiny. Pokud nenajdeme v nabídce válec se zdvihem, který pro svou úlohu potřebujeme, vybereme si válec s dorazem pro nastavení vhodného zdvihu.
Způsob upevnění pneumatického válce:
Upevnění válce do zařízení závisí na funkci, kterou bude válec v zařízení vykonávat. Válec být například: přírubami, bočními úchyty, nožkami, závitem na konci pístní tyče, vidlicovými, kyvnými nebo kloubovými závěsy atd.
Válce bez pístnice:
Zejména do pneumatických soustav, kde by vysouvající se pístní tyč překážela, zvolíme válec bez pístní tyče. Je velmi úsporný na místo a obvykle má píst spojený s můstkem vně válce pevnými spojkami, které se pohybují v podélné drážce v plášti válce. Bezpístnicové válce se vyrábějí s délkou zdvihu do 5,7 m.
- kóty jsou uvedeny v mm
Dostupnost:
3,000 ks
Výrobce:
AIGNEP S.p.A
Odkaz na výrobce:
Tabulka rozměrů:
???
Materiál:
???
Balení (ks):
1